-
Apple Inc.
Kdo by neznal Apple, jež je s tržní kapitalizací přesahující 600 mld. USD největší burzovně obchodovanou společností na světě. Firma se soustředí na vývoj, výrobu a prodej převážně mobilních zařízení s vysokou přidanou hodnotou. Ve fiskálním roce 2014 Apple dosáhl celkových tržeb téměř 183 mld. USD, což znamenalo rekord v historii firmy. Ještě před pouhými pěti lety se přitom tržby pohybovaly pod 50 mld. USD. Takto dynamický růst je důkazem veleúspěšnosti produktové řady Applu, jejíž dominantou jsou mobilní telefony iPhone, tablety iPad či notebooky řady MacBook a poskytovatel hudebního obsahu iTunes.
-
Allianz AG
Lídr na evropském pojišťovacím trhu, a to především v neživotním
pojištění, které tvoří cca polovinu provozního zisku (30 % tvoří životní pojištění, 20 % asset management). Právě segment neživotního pojištění nyní vidíme v Evropě jako velmi atraktivní, s vysokým potenciálem růstu marží díky novým kapitálovým požadavkům Solvency II. Divokou kartou z pohledu potenciálu růstu zisků v příštích letech je asset management (PIMCO), kde je nyní tržní očekávání velmi nízko a tato část byznysu Allianz může být faktorem, který povede k pozitivnímu překvapení v hospodaření firmy v příštích 2–3 letech. Allianz nedávno potvrdila svůj cíl dosáhnout 13 % ROE (nyní 0,7 %), ve světle tohoto cíle vidíme současné ocenění akcií (1,1× P/B vs. 1,5× průměr trhu) jako příliš nízké.
-
Coca-Cola Co.
Coca-Cola je dlouholetým lídrem celosvětového trhu se sycenými nápoji. Defenzivní charakter firemního byznys modelu stál za úspěšným přestáním finanční krize. Coca-Cola i po roce 2008 každoročně na tržbách rostla, přičemž v roce 2012 byly její tržby již o 50 % vyšší oproti předkrizové úrovni. Na atraktivitě titulu přidává i politika každoročního navyšování objemu vyplácených dividend. Coca-Cola je vůbec nejznámější značkou na světě. Průzkumy uvádějí, že její logo rozpozná 94 % světové populace. Samotná značka je oceňována na 78 mld. USD.
-
Hasbro
Hasbro je americká společnost specializující se na výrobu hraček a deskových her. Firma s téměř stoletou historií je dnes známá především svými sériemi hraček, které vyrábí k aktuálně promítaným velkofilmům, jako je například legendární Star Wars či Transformers. Společnosti se strategie licenční výroby bohatě vyplácí, přičemž velký úspěch je očekáván právě u produktů k novým filmům Star Wars. Nejnovější díl se začal promítat v prosinci 2015, což mělo dále posílit už tak bohaté předvánoční prodeje. Tržby za celý letošní rok by se měly navýšit oproti loňským úrovním o 70 mil. USD na 4,3 mld. USD, přičemž výrazný růst by měla firma reportovat i na úrovni čistého zisku.